Friday, March 2, 2007

Paagik-ik ni Nippy



“ Maayong udto diha, Doc!!”
“ Maayong udto pod.”
“ Nianhi  lagi ko kay nagamooo ko aning akong tiyan.
 “ Naunsa man nang imong tiyan,  Mana?”
 “ Haaay, mura man nig  gitulisok sa akong kuto-kuto
unya unsa ngani ba ning dinuguan man akong tae lagi!!”
 “ Kusog man siguro ka mo-inom,  Mana?”
 “ Dili , Uy!! Sani ba ning tuba lang man akong giinom.”
  “ Kapila man pod ka muinum ug tuba,  Mana?”
   Talagsa lang baya ko  mo-inom uroy. 
Sa buntag, kay motulisok man sa akong kiting ang tugnaw, 
mo-inum ko ug usa ka kaltek ( Caltex 1 liter oil can).  Sa udto,
para ganahan ta mokaon, usa lamang ka kaltek. 
Sa gabii siyempre, para makatulog  ta, usa ka kaltek.
    “Talagsa lang gyud diay: usa sa buntag, usa sa udto,
usa sa gabii!!
 Kanus-a pa man ka talagsa lang mo-inom ug tuba?”
  “ Aaaayyy, gagmay pa ning akong mga batos !!”
    “ Hala, higda , Mana, kay eksaminon ka nako!!”
                                
   “ Bulikaton nako ning imong mata, ha?”
    “ Hala bulikata lang,  Doc!!”
     “ Aguy, Mana, nagyellow naman ning imong mata!!”
    “ Diha , ka, Doc!! TJK pure tungog man akong gigamit sa tuba.
 
 Anaa, fake siguro nganong dili man pula akong  mata.
 Karong mga panahuna, daghan gyud fake.”
     “ Dili, Mana, gi-awasan na ka ug apdo!”
      “ Diha, ka Doc?  Ako lang bayang ginalamoy ang
batikon kung mokaon ko .
  Dili siguro ko hilisan.”
    “ Gi-awasan na ka ug apdo kay ang imong atay
nasunog na sa tuba.”
    “ Dyawa ra, Doc.   Kay makita ba diay ang atay diha sa akong mata?”
     “ Ang apdo lang,  Mana . Hala nganga kay tan-awon nato imong baba.”
      “ Hingo ra ba ko, Doc.”
   “ Sige lang,  Mana, kay dili man ngipon akong tan-awon . 
Ang imo mang alingag-ngag……………Sus, Mana,
nagalisud na gyud ang imong atay kay nangugat
na!!”
 “ Saba diha,  Doc, kay masilip ba diay nimo sa sulod sa tiyan
 pinaagi sa akong baba?”
  “ Sa imong alingag-ngag, makita nako ang mga kaugatan nga nanaghan.”
   “ Wala baya mangugat, Doc, ha?”
 “ Tan-awon nato imong tiyan……….unsa man nang higot diha,  Mana?”
 “  Kabuhion lagi ko, Doc!! Sama na sa nate, talian nato  para dili kabuhi!!”
 “ Si-aw pud diay ka,  Mana!!………. Ang imong atay,  Man, pwerteng dakoa na.
 Nihubag na ang imong atay kay gibulikat man sa tuba.”
 “ Pastang disgrasya diay, Doc.”
   “ Ngano man, Mana?”
   “ Gibulikat pud akong bulsa sa mangunguot.’

No comments: